Masturbatie & Zelfliefde voor de Yoni
03 maart 2022 
14 min. leestijd

Masturbatie & Zelfliefde voor de Yoni

Wij zijn grote voorstanders van Masturbatie & Zelfliefde. Gelukkig is er inmiddels heel wat veranderd in het denken over zelfbevrediging. Masturbatie is geen absoluut taboe meer en dat is maar goed ook!

Onze workshop ‘Masturbatie & Zelfliefde voor de Yoni’ is dan ook de basis van al onze workshops. Want liefde en seksueel genot begint bij jezelf. Zelfkennis, zelfliefde, zelfvertrouwen en zelfaanraking!

vingeren

Zelfbevrediging voor het seksuele zelfvertrouwen

Door je eigen lichaam te verkennen, leer je hoe het werkt en dat is essentieel voor de beste seks. Als je je erotische stimulansen kent, groeit je seksuele zelfvertrouwen, kan je je beter ontspannen en overgeven aan genot. 

Daarnaast krijgt seks met een partner ook meer diepgang. Door masturbatie wordt alle seks dus beter, ook partnerseks. Doordat jij jezelf beter kent, en wat je lekker vindt, kun je dit ook beter communiceren en uitleggen aan een ander. 

An orgasm a day, keeps the doctor away

Naast dat masturbatie heel lekker en fijn is, is het ook nog eens heel erg gezond op mentaal en fysiek niveau! Dit is keer op keer bewezen; het heeft een positief effect op je hart en bloedsomloop, het is een boost voor je immuunsysteem en geeft allerlei hormonen en gelukstofjes af waardoor je je blijer en sterker voelt. 

Hoe werkt dat nou precies? Wanneer je lichaam een orgasme of genot ervaart produceert je brein hormonen en neurochemicaliën, waaronder serotonine en dopamine. Hierdoor voel je genot en bevrediging. Oxytocine geeft je een gevoel van veiligheid, affectie en warmte, wat enorm helpt bij stress gerelateerde klachten. Ook helpt een orgasme je om beter te slapen door het hormoon vasopressine wat vrijkomt.

Zelfliefde & Lichaamsacceptatie  

Naast de fysieke positieve effecten van masturberen, doet het mentaal ook wonderen. Wanneer jij je lichaam aanraakt, streelt en genot brengt is dat een directe daad van zelfliefde. Masturbatie beïnvloedt de relatie met je lichaam op een positieve manier. Lichaams- acceptatie en liefde zullen toenemen! Hoe kan je ook anders dan houden van iets wat je zoveel genot geeft?



Sexdrive

Seks maakt dat je zin hebt in meer seks. Daarom heeft masturbatie een positief effect op je libido. Maar wat maakt eigenlijk dat je zin hebt? Als we spreken over seksdrive gaat het vaak over wat je opwindt. Maar wat je afremt beïnvloedt jouw seksuele verlangen ook. Daarom wordt er vaak gesproken over zowel het ‘gaspedaal’ (wat windt je op) en de ‘rem’ (wat is een turn-off en remt jouw seksuele verlangen af).

Beide zijn van belang wat betreft je seksuele verlangen. Soms is het zaak om de ‘rem’ wat los te laten in plaats van op het ‘gaspedaal’ te trappen.

Veel voorkomende ‘remmen’ zijn; stress, niet lekker in je vel zitten, je niet comfortabel voelen in een situatie of met een partner, onbevredigende seks in een relatie.

Wat iemands ‘rem’ en ‘gaspedaal’ zijn, is zoals alles; persoonlijk. En kan ook weer veranderen in de loop van de verschillende fases in je leven. 

Over het algemeen kun je mensen in twee categorieën onderverdelen. Namelijk ‘redliners’: mensen die door adrenaline en stress juist seksueel opgewonden worden en ontlading willen. Flatliners zijn mensen die bij stress juist geen zin in seks hebben en waarvan het libido omlaag gaat. Deze effecten ontstaan onder invloed van hormonen in ons brein die ons gedrag beïnvloeden. Beide zijn veel voorkomend en totaal normaal!

Als je meer over de werking van het brein en seksualiteit wilt weten raden we je het boek ‘Kom als je bent’ van Emily Nagoski aan.

Spelen, oefenen & experimenteren

In onze workshop ‘Masturbatie & Zelfliefde voor de Yoni’ laten we je 15 technieken zien. Daarnaast leer je ook de uiterlijke en innerlijke componenten om jezelf in extase te brengen, jouw eigen erotiek te ontdekken en je genot te verruimen. De volgende techniek is daar een goed voorbeeld van, waarmee je direct aan de slag kunt! 


Edging 

Door een simpele oefening kun je het hebben van orgasmen veranderen in een langdurige staat van orgastisch zijn. Dit doe je door het inhouden van de drang om klaar te komen. Stoppen dus, voor de opwinding te groot wordt en je een orgasme bereikt. Het vasthouden van die spanning geeft een intensiteit aan je seksuele gevoelens die leidt tot meer controle over en diepere beleving van je orgasmen. 

Elke keer wanneer je bijna klaarkomt stop je en adem je diep door. Je ademt de seksuele energie als ‘t ware door je hele lijf heen. Als de spanning dan weer gezakt is ga je weer door en herhaal je het stoppen - doorgaan net zolang als je wilt. Hoe langer je dit doet, hoe intenser het uiteindelijke orgasme. 

Mensen met een penis leren op deze manier hoe ze hun erectie langer vast kunnen houden en veel intenser kunnen klaarkomen. Vrouwen en vagina bezitters leren de seksuele opwinding sneller en vollediger te integreren in hun systeem. Ze worden, met andere woorden, meer seksuele wezens. Daarnaast is dit een methode om meerdere orgasmes te bereiken, en diepere golvende orgasmes. Probeer het uit! 

Controleer je ademhaling

Ademhaling speelt een heel belangrijke rol in het verhogen van je seksuele energie. Probeer als je speelt met jezelf je ademhaling te voelen tot in je kruis, en ook vandaar weer uit te ademen. Het is een oefening die niet moeilijk is en waar je veel profijt van zult hebben! Je zult merken dat je seksuele gevoelens meer door je lichaam verspreid worden. Je hart en geslachtsdelen maken verbinding en laat het orgasme op deze manier letterlijk door je hele lijf stromen. Dat kan veel emoties bij je losmaken. Je raakt namelijk de essentie van de betekenis van seks; het contact met je innerlijke (goddelijke) zelf.

Actieve rol & Melken 

Een andere manier om individueel te werken aan de intensiteit van je orgasmen is door het oefenen van de PC-spier. Een must voor iedereen en elk geslacht! De PC-spier (Pubococ Cygeus spier) ligt tussen de geslachtsdelen en de anus. Je voelt deze rondom de anus en als je probeert je plas tussentijds op te houden. Het is de belangrijkste spier van de bekkenbodem, die het openen en sluiten van de baarmoeder, het zaadkanaal, de vagina en de anus regelt.

Door middel van simpele aan- en ontspannings-oefeningen kun je deze spieren trainen. Bij de penis stimuleert oefening de bloedtoevoer naar de penis. Hierdoor neemt hun erectievermogen toe en wint het genot aan intensiteit. Lees hierover meer in ...

Vrouwen en mensen met een vagina ervaren meer gevoel in hun vagina en diepere, intensere orgasmen. Ook zorgt het ervoor dat je meer controle hebt over de spieren in je vagina en kun je leren zuigende en melkende bewegingen te maken met de vagina-spieren. Dit vergroot niet alleen de intensiteit van jouw genot, het geeft je ook letterlijk een actievere rol bij penetratie. 

Elke keer wanneer je masturbeert en klaarkomt train je de bekkenbodemspieren. Er zijn ook allerlei speciale trainings-attributen voor het trainen van deze spier. Lees deze blog om meer te leren over het trainen van de bekkenbodem-spieren. 

Liefde en jezelf verwennen

Jezelf tot een hoogtepunt brengen kan veel meer zijn dan ‘gewone’ zelfbevrediging. Je eigen lichaam liefkozen heeft alles te maken met zelfliefde en het omzetten van seksuele energie naar liefdes-energie. Liefde is het uitgangspunt, ook van seks met jezelf. Geniet van je blote lichaam of hul jezelf in prachtige lingerie. Creëer een warme, erotische omgeving met geuren, oliën en kaarsen. Omring jezelf met uitdagende literatuur, prikkelende films, je favoriete vibrator, dildos of andere speeltjes. Verwen jezelf met het mooiste en beste, maak een ontdekkingsreis naar jezelf!

Meer zelfliefde, genot en technieken ontdekken? We hebben hier speciaal een workshop voor ontworpen: Masturbatie & Zelfliefde voor de Yoni. In deze workshop gaat het om jouw gevoel en de subtiele processen van je lichaam, je vagina en jouw unieke erotiek. De 'Originele Workshop Masturbatie & Zelfliefde' wordt gegeven door onze sexpert: Froukje. 




Over de schrijver
Reactie plaatsen